dinsdag 3 maart 2009

D11 check!

Hallo hallo,
weer even een update vanuit het zonnige Arizona. Vandaag heb ik beurtje D10 gevlogen, het laatste beurtje (als het goed is) voor je D11 check. Vandaag heb ik dus D10 gedaan en de instructeur was behoorlijk tevreden over mijn vliegkunsten en hij vond het niet nodig om een extra beurtje te vliegen voor mijn check. Hij heeft er dus vertrouwen in dat ik hem ga halen en dat voelt wel lekker!! Vandaag alleen maar circuitjes gevlogen (vast patroon rond de baan, voor de personen die het niet wisten) om die procedures er helemaal goed in te hebben voor mijn check en mijn solo die eraan zit te komen. Want met je eerste solo vlieg je alleen maar 3 circuitjes. Maar zo ziet een circuit er uit:




Je gaat take-off, in dit geval van baan 36 dan klim je naar circuithoogte. Tijdens de klim draai je naar de ''crosswind-leg''. Als je op circuithoogte zit draai je naar je ''downwind-leg'', dan vlieg je parallel aan de baan. Als het einde van de baan aan de tip van je vleugel zit ga je 30s timen en dan draai je naar je ''base-leg'' en begin je de daling. Daarna draai je naar ''final'' en vlieg je op een 3` glijpad naar de baan toe. Boven de baan trek je het gas dicht en begin je de neus op te trekken (flaren heet dat) en dan zet je hem aan de grond. En dat heet dus een circuit (of Traffic Pattern zoals ze het hier noemen).



Nu vanmiddag hard aan de studie voor mn oral (mondeling examen voor je de lucht ingaat) en om nog even de laatste procedures en checklisten door te nemen. Ook krijg ik waarschijnlijk vragen over onder andere het fuelsysteem en andere systemen in het vliegtuig. Nou dat was weer even een update en ik laat weer even wat van me horen als ik mn D11 heb gevlogen!!

Groetjesssss
Bas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten