skip to main |
skip to sidebar
D24 check
zo.. weer een check binnen!! afgelopen zaterdag stond ik ingepland voor mijn tweede checkride hier in de USA.. de instructeur waarmee ik stond ingepland was Pardieu, die bekend staat als en nogal norse vent.. ik werd mee apart genomen in een kamertje waar hij me vragen ging stellen over procedures en checklisten e.d. Ik kon alle vragen beantwoorden, dus we waren daar snel mee klaar. Toen naar het vliegtuig toe om een stukje te gaan vliegen. We zijn naar de south-east practise area geweest en daarna naar Gateway (vliegveld in de buurt) en hebben daar touch-and-goes gemaakt. Daarna zijn we weer terug naar Falcon Field gevlogen. Ik had niet zo'n lekker gevoel over de vlucht, want het was behoorlijk turbulent en mn stalls, steep turns en circuitjes gingen allemaal niet zo lekker. Toen de debriefing met Pardieu.. Hij vertelde me dat het over het algemeen een goede vlucht was en dat ik goed gevlogen had, ondanks dat het turbulent was. Hij vond dat ik de kist goed onder controle had en dat de procedures er goed in zaten.. Maar.... de circuitjes en vooral de landingen vond hij niet goed genoeg, dus het resultaat van deze check was een "partial pass", dus dat betekende dat ik 5 van de 6 onderdelen goed had gedaan, maar 1 onderdeel dus nog een keer opnieuw moest doen. Dat onderdeel was "Traffic pattern and landings", dus alleen nog maar circuitjes draaien en landingen maken. Hierop moest ik dus een DX (extra beurtje) vliegen met mijn eigen instructeur, maar aangezien die pas dinsdag terug was van vakantie was ik zondag en maandag vrij. Dinsdag dus een DX gevlogen van maar liefst een half uur, hahaha, erg kort dus.. Instructeur was tevreden en ik ook, dus gisteren (woensdag) mijn partial D24 gevlogen met Eggeling (zelfde instructeur als ik voor mn D11 check heb gehad) en gehaald!!!!! Dus nu is de volgende echte check pas de eindcheck VFR, oftewel mn D44. Daarna heb ik het eerste brevet binnen (mijn PPL: Private Pilot License) en kan ik IFR gaan vliegen voor 29 vluchtjes. Dan nog 6 vluchtjes VFR vliegen, mijn allerlaatste check doen, oftewel mn CPL6 en dan heb ik als het goed is mijn CPL (Commercial Pilot License) binnen en kan ik terug naar Nederland. Maar zover is het nog niet.. het gaat de goede kant op, maar het is nog een lange weg te gaan hier..
Groetjes!
Bas
Hoi Bas,
BeantwoordenVerwijderendit is voor mij de eerste keer dat ik jouw side bekijk en dat ziet er perfect uit. De vorderingen in je opleiding zijn prima zoals ik begrijp. Ik hoop dat je ook in je vrije tijd wat leuke dingen kunt doen en wat van omgeving mee kunt krijgen.
Groet Jan de Beer